دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir
دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir

برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد-93/11/13

از نظر روانی سالم نباش

طیف مهار از نظر روانی سالم نباش از سلامت روانی شروع می شود و بعد از بروز نروز و سایکوز به بیماری که تفکرات و احساساتش هیچ تناسبی با واقعیت بیرون ندارد، می رسیم. شخصیت هر فرد از جنبه های زیستی، روانی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده. زمینه ژنتیکی بیماری های روانی را نباید با مهار از نظر روانی سالم نباش اشتباه گرفت. این مهار بیشتر در مورد جنبه روانی شخصیت مطرح است.

اجازه از نظر روانی سالم بودن به ما این امکان را می دهد تا از کودکی طوری رشد کنیم که به واقعیت پاسخ مناسب تری بدهیم و یکپارچگی روانی داشته باشیم. این اجازه به این معناست که انعطاف پذیری و ثبات را درون خودمان همسان پیش می بریم که باعث می شود بین فکر و هیجانات خودمان هماهنگی ایجاد کنیم و پاسخ درستی به واقعیت بدهیم. انعطاف پذیری یعنی اینکه بتوانیم نسبت به شرایط درونی خودم، محیط و ارتباطاتم پاسخی بدهم که پاسخ منعطفی باشد. (مثال: کسی از دوستش می پرسد: -امروز بریم برون؟ --نه امروز وقت ندارم. نتیجه گیری فردی که با بالغ درونش ارتباط برقرار می کند و سالم است، این است که "دوستم وقت ندارد". اما نتیجه گیری فردی که این مهار را دارد این است که "دوستم دیگه نمی خواهد برای من وقت بگذارد و می خواهد مرا کنار بگذارد.") ثبات یعنی اینکه در رفتار و تفکراتم یکنواخت باشم. (مثال: در پاسخ به سلام دوستم با گرمی سلام کنم اما بار دیگر، تحت همان شرایط با اخم به دوست خود بی محلی کنم.) سرمنشا سلامت روان اجازه از نظر روانی سالم بودن است و وقتی در درون ما جریان دارد، باعث می شود ما بتوانیم با انعطاف پذیری و ثبات در رفتارمان تعادل ایجاد کنیم و هیجانات و تفکراتمان با هم هماهنگی داشته باشد.

سبب شناسی:

هر چیزی که ما را تهدید کند یا باید حرکتی کنیم تا به آن غلبه کنیم و نابود نشویم یا از خودمان دفاع کنیم. محیط اضطراب زا، تهدید آمیز، نا امن، غیر قابل اعتماد و غیر قابل پیش بینی باعث می شود به درون خودمان فرار کنیم که شاید آنجا امنیت و اعتماد را پیدا کنیم. این به درون خود فرار کردن، ممکن است به خیال پردازی برسد و فرد قصه می بافد و تا جایی پیش می رود که بیگانگی اجتماعی پیدا میکند و دچار خطای شناختی می شود و شاید یه هزیان برسد. این مهار سیر تکاملی مرضی  دارد که اگر عوامل ژنتیکی و زیستی را کنار بگذاریم، فرد از دنیای بیرونی دل بریده و به دنیای درونی رو می آورد و آنقدر درگیر می شود تا آنجا که تصورات خود را با واقعیت اشتباه می گیرد و جهت دفاع از خود، تفکراتی می کند که امروز این تفکرات، پایه یا برداشت پایه ای او برای پاسخ به واقعیت شده و چارچوب ناکارآمدی برای پاسخ به واقعیت ساخته.

کسی که در دوران کودکی خیلی بهش فشار وارد می شود، مرزهای او تهدید می شود، کنترل می شود و مورد ضرب و شتم قرار می گیرد و مدام ترسانده می شود و آسیب می بیند، ممکن است دچار این مهار شود. (مثال: کودکی که نیمه شب با فریاد والدین از خواب می پرد. مادری که بن بست مضاعف ایجاد می کند، یک بار به فرزند خود می گوید تو هیچی نمی شوی، بار دیگر می گوید تو باید از همه بهتر و بالاتر باشی)

فردی که اجازه از نظر روانی سالم بودن را دارد، با هماهنگی چهار مولفۀ فکر و هیجان، انعطاف پذیری و ثبات به واقعیت از راه عینی پاسخ می دهد. (راه عینی: آن چیز که ملموس و قابل تعیین باشد)


نظرات 9 + ارسال نظر
فاطمه جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 13:16

سلام.سایت خیلی خوبی دارید.موفق باشید

سلام. شما لطف دارین. پاینده باشید

ن.ق چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 19:20

سلام ، از زحمات شما واقعا ممنونم و تشکر فراوان بخاطر وبلاگ خوبتون . امیدوارم همیشه شاد و تندرست باشید و با همین شور ونشاط به این خدمت ارزنده ادامه بدین.

سلام، ممنون از شما دوست عزیز. انشاالله که بتونیم همیشه خدمت رسان باشیم.
پیروز باشید

سیما مقدم دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 20:50

سلام ..باتشکر فراوان...امکان داره که بصورت تصویری هم فایل را بگذارید.
ممنون.
همواره موفق باشید

سلام. متشکر
بله، بزودی فایل تصویری رو هم اضافه خواهیم کرد

سعیده جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 20:20

سلام
نمی دونم چطوری ازتون تشکر کنم فط تنها کاری که می تونم از خدا براتون بهترین ها رو بخوام...

سعیده خانم
از شما به خاطر دعای خیر و انرژی مثبتتون ممنونم.

ندا درویش زاده شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 09:01

سلام ... میبینم که هنوز منظم مرتب فایل های خلاصه رو میذارید ! عالی هستید جدا ...
یه خرده فک میکردم تهرانید...
حالا میگم مفصل

سلام.. ممنون از حسن توجهتون.

نازی چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 16:48

سپاس فراوان.

عباس دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 22:30

سلام خدا قوت از زحمات شما واقعا ممنونم من همیشه از وبلاگ شما برنامه ها رو دانلود میکنم.

سلام. ممنون از لطف شما

rouzbeh دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 21:26

سلام گرم و خدا قوت به شما و همچنین سپاس فراوان بخاطر وبلاگ خوبتون. سوالی که دارم اینه که دیگه خلاصه نویسی نمیکنین؟؟ داشتیم لذت می بردیم خیلی خوب و مفید بودش

سلام. ازینکه همراهانی مثل شما داریم بسیار خرسندیم
پوزش می طلبیم بابت دیر شدن خلاصه نویسی ها. انشاالله بزودی خلاصه ها رو روی سایت قرار می دهیم

کرمی دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 19:19

سلام دوست عزیز!واقعا از زحمتی که بابت قرار دادن فایل آقای دکتر بابایی زاد می کشید ممنونم . من خیلی دنبالش بودم

سلام. خواهش می کنیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد