دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir
دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir

برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد-94/04/22

برنامه اردیبهشت با حضور دکتر علی بابایی زاد

دوشنبه 22 تیر از شبکه چهار

ساعت 13:30 الی 14:30

دانلود فایل صوتی

دانلود فایل تصویری

برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد-94/04/15

 

دوشنبه 15 تیر 94  

برنامه اردیبهشت / شبکه چهار 

دکتر علی بابایی زاد

با استناد بر جدول پخش شبکه چهار، برنامه امروز پخش نخواهد شد.

جدول پخش امروز شبکه چهار


برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد-94/04/08


دانلود فایل صوتی

دانلود فایل تصویری

زمانی که درگیر پیش نویس زندگی خود می شویم روند یا رفتاری ایجاد می شود که نتیجه این روند ها حالت  بی لذتی٬ بدون عشق و مهر  و بی فکری است. زندگی سالم با لذتمندی سالم، با عشق اصیل و مهر مناسب وفکر وتفکر (که خود نوعی مراقبه و عبادت است) ما را به سمتی می برد که برای خود٬ دیگران و دنیایی که در آن هستیم بهترین اثر را داشته باشیم و این چند دهه ی سریع تمام شونده را به بهترین نحو زندگی کنیم. پیش نویس واقعیت را تحریف می کند وما را درچارچوب مرجع ناکارآمد خود (تصمیمات پیش نویسی) قرار میدهد روندهای پیش نویسی مانع رسیدن به لذتمندی سالم٬ مهر اصیل و تفکر نظام مند که به حل مسئله می انجامد می شود. ما در هرکجا که باشیم با هر سن و فرهنگ و زبانی 6 روند پیش نویسی به شکلی یکسان در ما به جریان می افتد.

روند پیش نویسی " تا ":

زندگی کردن را شروع نمی کنیم تا فلان اتفاق رخ بدهد! یک جور توجیه ودلیل تراشی در واقع یک سازوکار دفاعی برای آنکه اضطراب درونی خود را نبینیم. در زیر این "تا " ترس از زندگی کردن است. مهمترین رانه فعال در این روند "کامل باش" است و در زیر آن مهارها. ما معمولا مهارها را در سطح ناخودآگاه خود سرکوب می کنیم تا در سطح خودآگاه آنها را تجربه نکنیم تجربه ی آنها در سطح خودآگاه برابر است با احساسات دردناک پیش نویسی.

ادامه مطلب ...

برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد-94/04/01


دانلود فایل صوتی

دانلود فایل تصویری

وقتی که راجع به پیش نویس صحبت می کنیم باید بدانیم که مدام درگیر پیش نویس نیستیم. بیاد داشته باشید که برای پیشرفت و رشد به امنیت نیاز داریم. اگر از طریق کودکمان احساس امنیت نکنیم تمام انرژی روانی ما صرف کنترل این ناامنی و پیامدهای آن خواهد شد و چیزی که می تواند ما را از درون نا امن کند گفتگوی درونی بصورت تحت خودآگاه بین والد انتقادگر وکودک سازگار ماست. به این معنا که اگر با تحلیل خود متوجه نقصی روانی یا کمبود و کم کاری می شویم باید قراردادی تهیه کنیم تا آن نقص را رفع کنیم تا به تحقق خود و رشد دست پیدا کنیم. اگر صرفا به این نقایص توجه کنیم و به حضور و وجود خود٬ وجوه مثبت روان خود و به خاطر آنچه که تا به حال انجام داده ایم به خود نوازش ندهیم و مدام آن ها را بهانه ای برای سرزنش خود قرار دهیم٬ نقایص در ذهن ما بزرگ شده و موجب غم٬ ناامیدی٬ ترس٬ اضطراب و در نهایت افسردگی خواهند شد. اینجاست که خود شناسی تبدیل می شود به خود زنی!
گورخر نشانه ای است برای آن که بیاد داشته باشیم در کنار خط های سیاه(نقایص ما) حتماً خط های سفیدی نیز وجود دارد. (نکات مثبت وتوانایی های ما) و فرد در حال تحقق خود می خواهد راه های سفید خود را وسعت دهد.
موانع خوشبختی
مسائل زیادی می تواند مانع خوشبختی شود. باید بررسی کنیم کدامیک در زندگی ما مطرح است و در پیش نویس زندگی چه چیزی در درون ذهن ما مانع خوشبختی است که کم کم در حال درک آن در سطح خودآگاه هستیم.
انسان موجودی زیستی٬ روانی٬ اجتماعی و فرهنگی است. موضوع مهمی است که بشناسیم کدام بخش کاملاً قابل تغییراست٬ کدام بخش کمتر و با کدام بخش بهتراست کنار بیاییم. پس ما باید خودمان را با خودمان مقایسه کنیم. 
ادامه مطلب ...