دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir
دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir

برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد-94/02/21


رانه ی دیگران را راضی نگه دار(Please Others)

مهارها و رانه هایی که برای نادیده گرفتن اضطراب حاصل از مهارها ایجاد می کنیم مانع خود شکوفایی و تحقق ما می شوند. حضور در یک رانه سبب تقویت پیش نویس می شود.

رانه ها: نوازش های مشروطی است جهت تامین بقا

در مورد رانه ی"دیگران را راضی نگه دار" بقای فرد و یا کنترل اضطراب او مشروط به یک عامل بیرونی (تایید دیگران) است. اگر این تایید وجود نداشته باشد فرد بشدت در سطح بقا یا پایین تراز آن در وضعیت مضطرب قرارمیگیرد.

این رانه با رضایت دیگران از فردی اجتماعی که به دیگران مهر اصیل می رساند و آدم ها٬ طبیعت و دنیا را دوست می دارد، متفاوت است( متفاوت از مردم داری٬ انعطاف پذیری و قدرت تطابق و یا قدرت تدبیر و یا پذیرش نامشروط دیگران). رضایت در این رانه به معنای تعامل برنده- برنده نیست بلکه به معنای دقیقاً آنچه باش که او می خواهد است.

شکل گیری رانه ی"دیگران را راضی نگه دار"در درون کودکی که تحت رفتار والدین٬ مهار "نزدیک نباش" و یا "مهم نباش" و یا "وجود نداشته باش" را دارد و در صورت داشتن عملکردی 100% دلخواه پدر٬ مادر یا جانشین روانی آن ها مورد توجه قرار می گیرد (نوازشهایی وابسته به انجام او) و یا بواسطه ی مشاهده ی یادگیرانه از پدر و مادری که خود رانه ی"دیگران را راضی نگه دار" دارند کودک یاد میگیرد که تنها راه بقا این است!!

این فرد از نظر فکری وجود خود و بقای خود را وابسته به تایید دیگران می داند. از نظر هیجانی اگر رانه به نتیجه برسد فرد احساس خوب مشروط و همراه با نگرانی که آیا دفعه بعد هم تایید خواهم شد را پیدا می کند و در صورتی که به انجام نرسد اضطراب آن مهار بالا می زند و فرد عمیقاً دچار مسئله می شود. کسی که رانه ی"دیگران را راضی نگه دار" را دریافت کرده تا مهارهایش را با آن بپوشاند الگوی رفتاری انفعالی پیدا میکند. (الگوهای رفتاری ناسالم : انفعالی٬ پرخاشگر٬ انفعالی – پرخاشگر که هر 3 بازنده است. الگوی رفتاری سالم : قاطع)

تاثیر رانه روی بدن:

این افراد بدلیل بیش لبخندهایی که برای تایید دیگران برچهره دارند (متفاوت از خوشرویی )از گوشه ی چشم پیر می شوند٬ سری افتاده و از پایین به بالا نگاه می کنند. ستون فقراتی افتاده گویا همیشه باری بر دوش دارند. قدم برداشتن ها وحرکت ها قاطع نیست. زمانی که در مورد مشکلاتشان صحبت می کنند لبخند می زنند!

فردی که رانه ی"دیگران را راضی نگه دار" را دارد در روابط کلامی نامطمئن وغیر قاطع است.( نمیدونم٬ شاید ٬هرچی شما بخواین ٬ممکنه ٬تاببینم٬... )

هویت مستقلی ندارد و فردیت درون او شکل نگرفته است.

در روابط بین فردی این افراد گاهی توسط دیگران بواسطه رفتارهایشان مورد تشویق قرارمیگیرند. رابطه ای که در آن "نه" شنیده نشود و یکی ازطرفین مدام درحال انجام کاری باشد که طرف مقابل خواستار آن است رابطه ی سالمی برای تکیه دادن نیست. اگر فردی در رابطه ای هویت خود را از دست بدهد این امکان هست که برای بدست آوردن هویت خود رابطه را قطع کند که البته هر دوسوی طیف اشتباه است و گاهی دچار تکرار الگو می شود. این تکرار سبب از بین رفتن انرژی روانی فرد برای تحقق خود می شود و او در پله 2 یا 3 هرم مزلو باقی می ماند. این رابطه باید مورد دوباره سنجی و بهبود قرار بگیرد.

رانه ها اختصاصی نیستند. 12 مهار موجود باهر رانه ای که پوشانده شوند بصورت حس های مرموزی رفتار را شکل می دهند. افراد بطور میانگین 1-2-3 یا 4  مهار را دارند.

درمورد مهارها و رانه های روی آن ها، حل یک مهار یعنی حرکت بسوی بهبود. بعنوان مثال فرد تایید طلبی که از فردا به همه نه میگوید رشد روانی پیدا نکرده و فقط تغییر موقعیتی دارد از کودک سازگار و مهرطلب به کودک پرخاشگر و قیامگر.

.......................................................................................................................

(اضطراب : ترس ناشناخته٬ عامل تهدید کننده ای در سطح ناخودآگاه که آن را نمی شناشیم و بصورت حالتی از پریشانی بالا می آید. بعد از خودشناسی به آن استرس حاصل از مهار گفته می شود. استرس با عامل استرس زا همراه است .فرد می فهمد که چه فکری در درونش یا چه عاملی در بیرونش تهدید واقعی یا دروغین ایجاد می کند که فرد دچار ناخوشی شده است.)

با تشکر از خانم نازنین سادات ملکوتی بابت گردآوری این مطلب

نظرات 15 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 28 فروردین 1397 ساعت 18:24

با سلام و تشکر از مطالب بسیار خوبتون. خیلی استفاده کردم. ممنون واقعا. من یک دوست قدیمی داشتم که هم اسم همین خانم ملکوتی بود و خیلی وقته ازش بیخبرم. میخواستم ببینم خودشه یا نه! ایشون وبلاگی دارن؟

خواهش میکنم
در مورد خانم ملکوتی اطلاعی ندارم!

مهسا چهارشنبه 16 فروردین 1396 ساعت 17:38

عالین

ممنون

زهره دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ساعت 09:08

سلام خسته نباشین
راستش من تازه به جمع ببینندگان دکتربابایی زاد عزیز ملحق شدم،ولی آنقدر از علم وکلام شیرین و شیوای ایشون خوشم آمد که در طول این دوهفته چندین برنامه ایشون را دانلود کردم وهمچننان گوش میدهم.لطفا اگر آقای دکترجلسات گروهی ویا وبسایت رسمی دارند راهنمایی بفرمایید تا بتونیم بیشتر ازحضور ایشان بهره ببریم.من هرجه تلاش کردم آدرسی از مطب ایشان یافت نکردم.بازهم ممنون

سلام. به جمع ما خیلی خوش اومدین. برای کسب اطلاعات لطفا به صفحه فیس بوک دکتر مراجعه کنید.
سایت رسمی ایشون در حال ساخته و هنوز راه اندازی نشده.

مینا شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 19:14

سلام واقعا ممنونم من مدت ها فایل تصویری برنامه رو از سایت telewebion خریداری می کردم و امروز متوجه شدم شما به صورت رایگان قرار می دید.ممنون از لطفتون و زحماتی که می کشید
پاینده باشید

سلام. خواهش می کنم
پیروز باشید

حسین شجاع شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 15:28

با عرض سلام وسپاس بی حد . بیش از 50 نفر از دوستان مشترکا از این سایت بهره میبریم کاشک فایل تصویری سال های 92و 93 موجود باشد مرسی

سلام... ممنون از شما 50 دوست مشترک...
متاسفانه فعلا انجام پیشنهاد شما مقدور نیست

سید هادی کاظمی شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 12:38

سلام بسیار عالی بود ممنونم

فرشته شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 00:22

ممنون از وقتی که می زارید

متشکر

میلاد پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 10:17

چرا فایل صوتی دانلود نمیشه؟

دانلود میشه!

پری چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 ساعت 21:45

سلام.خسته نباشید.تقدیم به شما

سلام...ممنون

مهشید چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 ساعت 15:39

خیلی ممنون.
پاینده باشید.

متشکر

مهسا سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1394 ساعت 12:22

با سلام
جرا قایل تصویری رو قرار ندادید>؟

سلام. فایل تصویری رو هم آپلود کردیم

مهدیه سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1394 ساعت 11:45

لطفا فایل تصویری رو هم روی سایت بگذارید
متشکرم

فایل صوتی رو هم گذاشتیم

مولودسادات عظیمی دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 14:27

با سلام لطفا فایل برنامه اردیبهشت در روز دوشنبه 94/2/21 را برایم ارسال نمایید
با احترام و سپاس از لطفتان

سلام. لینک دانلود روی سایت قرار دارد

نسرین دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 13:29

ممنون از همراهی شما.

نسرین دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 13:28

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد