دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir
دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir

برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد-93/12/18

مهار یازدهم: فکر نکن
مروری اجمالی به حالت های من در نظریه ی تحلیل رفتار متقابل:
●تعریف والد:مجموعه ای از رفتار،افکار و احساساتی که ما از والدین خود درون اندازی کرده ایم و بعد همان را تکرار می کنیم.
●تعریف بالغ:به مجموعه ای از رفتار،افکار و احساساتی اشاره می کنیم که بهترین پاسخ به واقعیت اکنون و اینجاست.
●تعریف کودک: مجموعه ای از رفتار،افکار و احساساتی است که نتیجه ی بازنوازی تجربیات دوران کودکی که با مغز هیجانی با عنوان یک کودک منتها در اکنون و اینجا و تا آخر عمر است.
سه حالت من والد ،بالغ و کودک که در این تعاریف مختصر و بسیار کوچک در درون ما معنی می شوند همان وجوهی هستند که ما با آن رفتار می کنیم.
●تعریف اجازه فکر کردن:یعنی تماس همه جانبه و عمیق با واقعیت،خود ،دیگران ، محیط و دنیایی که درون آن هستیم ولی وقتی مهار ها می آیند ما تحت فشار دچار گیجی،ناتوانی و از کار افتادگی فکر می شویم.
●تعریف خودشناسی:یعنی فکر کردن و بزرگ شدن  - وقتی فکر نکن با بزرگ نباش توام می شود:حالتی پیدا می کنیم کودک مآب و به جای اینکه مسئله را حل کنیم هیجاناتمان را وارد قضیه می کنیم پس اینجاست که افرادی با مهار فکر نکن که گاهی توام می شود با بزرگ نباش ،آدمهایی هیجان محورند و وقتی در رابطه ،مسئله ای پیش می آید شروع می کند به فریاد کشیدن به جای اینکه ببیند مسئله چه بوده.
نمود مهار فکر نکن در فرد بزرگسال:به عنوان یک فرد بزرگسال وقتی ما مهار فکر نکن را داریم آن وقت روند تفکرمان تناقض آمیز است که بخشی از واقعیت را خیلی خوب می بینیم یک بخش را اصلا"نمی بینیم و نهایتا"نتیجه گیری هایمان غیر منطقی خواهد بود.کسی که مهار فکر نکن را دارد وقتی که تحت فشار است در نقش قربانی قرار می گیرد ،آن وقت منتظر می نشیند تا کسی بیاید به او راه حلی ارائه بدهد.(برای مثال:با فرزندش مشکل دارد به خواهرش می گوید بگو با او چه کنم و از آنجا که خواهرش جای او نیست راه حلی ارائه می کند مشکل بدتر می شود. )
ما وقتی مهار فکر نکن را به علاوه ی بزرگ نباش داریم همچون فردی قربانی ،کودک مآب،نابالغ،واداده و وابسته با محور کنترل بیرونی هستیم که دیگران باید به من بگویند چه کن،نکن،چه باش،نباش،چه فکری داشته باش،چه فکری نداشته باش، واین حقارت ممکن است به واسطه ی حضور چنین مهارهایی ممتد شود در کل من کودک مآب زندگی را به اتمام برسانم.
شکل معکوس مهار فکر نکن:بیش فکری(جریان آبشاری غیر همگون تفکرات) با مکانیزم دفاعی سرکوب،انکار،واکنش وارونه ما تبدیل می شویم به فردی که دچار اشتغال فکری،بیش فکری،حتی گاهی اوقات در وسواس فکری این را به طور معکوس می بینیم که مدام دارم فکر می کنم اما فکرم نظام ندارد. ●تعریف تفکر نظامند:یعنی من بدانم مسئله چیست، تعریف مسئله را کرده باشم، بدانم به چه راه حلی می خواهم برسم و در روند فکر کردن این راه حل و تبیین و دقت گذاری و روشمندی برایش ایجاد بکنم .
قرار داد برای مهار فکر نکن:هر وقت قرار است فکر کنم یا مسئله ای به وجود می آید مسئله را به عنوان یک جمله روی کاغذ یادداشت کنم(احساسات من مسئله نیست، نتیجه ی ثانوی مسئله است)
●تعریف ناراحتی:احساس ثانوی از یک مسئله است.
جمع بندی :فکر کردن چیزی ست که ما را متمایز می کند از بقیه ی موجودات، نوع انسان به واسطه ی تفکر والایش به خودشناسی، به رشد وتحقق می رسد .این مهار تا حدود زیادی وجود انسانی ما را شروع می کند به ویران کردن به همراه بزرگ نباش ،وجود نداشته باش ،مهم نباش و نهایتا"ما را تبدیل می کند به عروسکی کوکی.
مقدمه : مهار دوازدهم احساس نکن
ویرانگر است زیرا که یک سوم از وجود شخص مخدوش شده و وقتی از والد ،بالغ و کودک سخن به میان می آید می گوییم مجموعه ای از رفتار،افکار و احساسات پس زمانی که احساسات نیست دو سوم دگر قرار است کار کند پس چقدر اهمیت دارد که من احساساتم را بشناسم در واقع مغز ما نیاز به هیجان دارد و بخش های زیر قشری مغز ما با خاطرات و هیجانات کار می کند و ما نمی توانیم هیجانات را از مغزمان بگیریم زیرا که هیجان بقا را حاصل می کند .(ساده ترین ،این احساسات ترس است )
هرگز نمی توانیم بگوییم که احساس نداشتن یعنی رشد
●احساس کودک:بازنوازی تجربیات زمان کودکی بنیانی که با ما به دنیا می آید
●احساس بالغ:وقتی من چیزی می گویم و دیگری آن را درک می کند و با زبان بدن ،با حرکات و میمیک صورتش نشان می دهد.

●احساس والد:والد حمایتگر به دیگری مهر و نوازش می دهد و آیا این مهر احساس نیست.

با تشکر از خانم شهلا لوشگانی بابت گردآوری این مطلب

نظرات 13 + ارسال نظر
الهام دوشنبه 23 فروردین 1395 ساعت 10:56

باسلام و تشکر برای زحماتی که کشیده اید من تازه از این مطالب استفاده کرده ام و از شما هم حیلی حیلی سپاسگزارم

با سلام
ممنون از شما. خوشحالیم که وبلاگ ما مورد استقبال شما قرار گرفته است.
با آرزوی موفقیت.

لیلی پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 12:18

بسیار از زحمات شما تشکر میکنم. اجرتون با خدا. ان شالله موفق باشید

متشکر و ممنون

سارا پنج‌شنبه 27 فروردین 1394 ساعت 14:16 http://beytoote97.blogfa.com

سلام.
ممنون از اینکه این وبو ساختید.
و خسته نباشید میگم بابت زحماتتون.

در پناه خدا سلامت و موفق باشید

غ.م سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 08:17

باسلام و تشکر چطور میشه از دکتر وقت مشاوره گرفت مطبشون که تماس میگیرم رو پیغام گیر و میگه وقت مشاوره جدید نمیدن ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
ضمن تشکر بابت زحمات ارزشمندتون جهت ارتقاء سطح فرهنگ ایران زمین

سلام
به این لینک برید و پیغام بذارید
https://www.facebook.com/pages/Ali-Babaei-Zad/206598909381313

معصومه پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 11:06

صحبت های دکتر بابایی عالیه تا حالال حال خیلی از آدم ها رو خوب کرده من خودم تا به حال سه بار گوش دادم وبه دوستام هم فرستادم سالم وموفق باشید...

Syrous جمعه 7 فروردین 1394 ساعت 23:17

برنامه های دکتر بابایی زاد

سپیده داراب پور دوشنبه 3 فروردین 1394 ساعت 01:37

زندگی زیباست ای زیباپسند
زنده اندیشان به زیبایی رسند
آنقدر زیباست این بی بازگشت
کز برایش می توان از جان گذشت...

زنده باد گویان عشق می ورزیم تا زندگی کنیم

دلارام چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 12:12

صفحه رسمی فیسبوکشون چیه اگه میدونید لطف کنید بگید

https://www.facebook.com/pages/Ali-Babaei-Zad/206598909381313

حسن دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 00:18

سلام
چرا شما اینقدر خوبین؟؟؟؟؟؟؟؟
زحمتی که برای تقسیم بندی و اسلاید کزدن صحبت های اقای دکتر میکنین..بسیار عالیه
البته ایده ی اینفوگرافیک - بسیار جواب میده

و

ارزوی موفیقت براتون دارم

حسن - سال 93..

راستی پیشاپیش عیدتون مبارک

سلام. مرسی، خوبی از خودتونه
شما بسیار لطف دارین...
عید شما هم پیشاپیش مبارک

مانی چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 13:43

سلام
به به
کیف می کنم می بینم یک نفر با نیت خوب این همه زحمت می کشه بدون چشم داشت و فقط برای ترویج و گسترش خودشناسی.مردم ایران خیلی نیاز دارن فرهنگشونو بازیابی کنن تا برگردن به اون چیزی که باید باشن.واقعاً ممنون دوستان.خدا حتماً کمکتون می کنه.چقدر هم به هم میاین.ادامه بدین...

سلام، یک دنیا ممنون از اینکه با نوازش زیباتون این همه انرژی بهمون منتقل کردین. واقعا لطف دارین. انشالله که بتونیم همیشه این راهو ادامه بدیم.

fateme دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 19:36

متشکرم از تلاش شما برای بهبود فرهنگ اجتمایی از دست رفتمون

خواهش می کنم!

باران دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 16:13

خیلی خیلی ممنونم

مرجانه دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 15:57

درود فراوان
چه پستی میشه گذاشت جز سپاسگذاری جز اینکه ممنون اینهمه نوازش باشیم
دوستتون دارم
پاینده باشید

ممنون حس زیبای شما. پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد