دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir
دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir

برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد-93/10/29

مهار متعلق نباش

وقتی احساس عدم تعلق می کنیم نمی توانیم معنای بودن را در ارتباط با دیگران، اشیاء و دنیا پیدا کنیم و بودن ما بی معنا می شود. وقتی کنار چیزی که به آن حس تعلق داریم قرار می گیریم، مسئولیت این تعلق را هم برای خودمان حفظ می کنیم. (مثال: احساس تعلق به اتومبیل و مراقبت از آن)

یکی از جنبه های معنایابی زندگی این است که ما بتوانیم برای بودن خودمان در رابطه دلیل پیدا کنیم و چیزی که این دلیل را نابود می کند مهار متعلق نباش است. وقتی به کسی، جایی، چیزی و نوعی از بودن تعلق نداریم فکر نمی کنیم بودن و زندگی مال ماست و نتیجتاً احساس پوچی بوجود می آید و به دنبال آن افسردگی می آید و دیگر حوصله ای برای ورود به رابطه نداریم.

تحمل ناکامی ویژگی انسان فرارونده است.

احساس منفی نامطلوب: همه باید به من احترام بگذارند و اگر کسی به من احترام نگذارد غیر قابل تحمل است و از هم می پاشم(پشت آن باوری غلط و غیر منطقی می باشد و داشتن این باور به حل مسئله ختم نمی شود.).

احساس منفی مطلوب: دوست بسیار صمیمی من مدتی است که با من مثل قبل صمیمی نیست. نمی توانم بی تفاوت باشم و احساس خوبی ندارم(پشت آن باوری درست و منطقی می باشد و می تواند با صحبت کردن و رنجش زدایی به مسئله پاسخ درستی داده باشد.).

برداشت ما از حقیقت برای ما عین واقعیت است. ناکامی در عین کامیابی در کنار هم معنا پیدا می کند. کامیاب کسی است که ناکامی خود را درک کند، دلایل آن را پیدا کند و در آن جستجو می کند که آیا این ناکامی وابسته به پیش نویس است یا نه.

تعریف استرس: هر گونه تهدیدی که به داشته های جسمی، جنسیتی، عاطفی، روانی، فیزیکی، اقتصادی و ارتباطی به ما وارد شود. در کنترل استرس عواملی مانند پیشگیری، پیش بینی و زمان پیش بینی به ما کمک می کند. در هرم مازلو پله اول نیازهای زیستی، پله دوم نیاز به امنیت، پله سوم نیاز به احساس تعلق داشتن، پله چهارم نیاز به داشتن عزت نفس است. مشکلات پیش نویسی ممکن است ما را روی پله های پایین هرم مازلو بیاورد و نیازهای ما را تهدید کند. تهدید بین آدم های مختلف ممکن است عکس العمل های متفاوتی را ایجاد کند. ممکن است فرد بواسطه پیش نویس خود با مواجهه با تهدید، بجای اینکه راه حلی پیدا کند، به خود تخریب گری دست بزند و همه چیز را خراب تر کند. اما ممکن است فرد دیگری با اینکه می داند شرایط سخت است، ولی خودش را از نظر روانی بالای هرم مازلو نگه می دارد و در عین حال که شرایط سختی دارد، مثلاً یک پدر مهربان باقی می ماند.

پیش نویس زندگی بازنده: با مواجه با سختی در حالت من کودک قرار می گیرم و هیچ حمایتی از خودم نمی توانم بکنم.

پیش نویس زندگی برنده: می دانم شرایط سخت است ولی در درجه اول از خودم حمایت و مراقبت می کنم و به سمتی پیش میروم که دیگران را نیز مورد حمایت خودم قرار دهم.

میزان خوشحالی ما وابسته به وضعیت روانی ماست، نه لزوما شرایط بیرونی. شرایط بیرونی نیست که ما را آزار می دهد، بلکه نحوه نگرش ما به آن شرایط است که می تواند ویران کننده و آزارگر باشد. اما می توان نحوه نگرش به ناکامی ها را به سمت بالغانه تر شدن و خروج از پیش نویس سوق داد.
قرارداد درمانی:

به جای افکار منفی اتوماتیک و در پی آن دید تونلی، نگاه کل نگر داشته باشیم و به سمتی که در ما افکار جدید و مثبت ایجاد کند گام برداریم تا با گذر زمان آن افکار مثبت بخشی از وجود ما شوند و به صورت اتوماتیک در ما اجرا شوند. با خود قرارداد ببندیم تا به بودن و زندگی شخصی خودمان  و با دنیایی که در آن زندگی می کنیم و به روابطمان با افرادی که با آن ها ریشه داریم احساس تعلق کنیم و بخواهیم شرایطی ایجاد کنیم که با آنها وقت صرف کنیم و احساس صمیمیت داشته باشیم.

نظرات 10 + ارسال نظر
محبوبه دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 13:01

به قول دکتر:
به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد
و مرسی از شما

و همچنین مرسی از شما

سارا سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 23:17

سلام وقت بخیر
از لطف شما بی نهایت سپاسگزارم
سلامتی وسرسبزی برایتان آرزو دارم

سلام. خواهش می کنیم. پیروز باشید

مرمر یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 02:02

سپاس که برنامه های دکتر بابایی زاد رو گذاشتین شاد و سلامت باشید

ممنون. همچنین شما، پاینده باشید

حمید شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 05:36

بابا دمتون گرم، من اکثرا نگاه میکنم، ولی خب احتمال اینکه ناقص بشنویم زیاده
میخواستم لینک دانلودو واسه یکی از دوستان خارج نشین پیدا کنم که با وب سایت شما آشنا شدم
بازم میگم دمتون گرم
راستی رادیو رو نمیدونستم برنامه دارند،زمانش کی ست؟

ممنون حمید آقا از نظر لطفتون.
زمان برنامه های رادیویی دکتر به صورت روتین نیست و معمولاً هر هفته برنامه ندارند. ما معمولاً اطلاعیه برنامه های رادیویی و تلوزیونی دکتر رو یک روز قبل رو وبلاگ قرار میدیم.
موفق باشید

شیما جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 22:59

سلام
واقعا ممنونم از اینکه فایل های صوتی رو به اشتراک گذاشتید. از سایت خود شبکه هم نمیشد به این خوبی و با این ترتیب منظم این فایل ها رو پیدا کرد.
پیروز باشید

سلام. خواهش می کنم. متشکر از حسن توجهتون

samiramis شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 17:17

سلام ممنونم از برنامه خوبتون که منو متوجه رفتارام میکنه.

گورخر! سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 17:41

بسیار عالی
برنامه ی رادیویی امروز رو هم بذارید
مررسی زیاد

خواهش می کنم. چشم

بهمن سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 11:44

ممنونتونم

خواهش می کنیم

باران دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 15:16

سلام. خوبین؟
شما میدونید تکرار برنامه اردیبهشت چه ساعتی پخش میشه
توی سایت شبکه چیزی پیدا نکرم

سلام
ممنون
تکرار اردیبهشت معمولاً ساعت 2 بامداد پخش می شود.

محمود یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 23:01

با سلام و خسته نباشد.یه پیشنهاد داشتم و اینکه از اونجایی که قسمت اعظم سایت شما به رویکرد تحلیل رفتار متقابل و فایل های صوتی مربوط به اون می باشد اگه میشه قسمتی را در نظر بگیرید برای عکس ها، انیمیشن یا کلیپ هایی در ارتباط با تحلیل رفتار متقابل.بنده نیز اگه تمایل داشته باشید میتونم در این بخش به شما کمک کنم.با تشکر از سایت همیشه عالیتون.

سلام محمود آقا
ممنون از نظر لطف شما.
بسیار پیشنهاد خوبی می باشد و از کمک شما با کمال میل استقبال می کنیم. لطفاً پیشنهادات خود را به آدرس psychoseries@gmail.com ایمیل فرمائید.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد