دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir
دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir

برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد-93/10/15

مهار نزدیک نباش:

از دیدگاه روانشناسی وجودگرا، ترس از مرگ بخاطر زندگی نکرده است. خودشناسی دنیای کوچکی از جهان بزرگ روانشناسی است و از این جهت اهمیت پیدا می‌کند که فرصت عجیب و زیبای زندگی کردن را با تمام ناراحتی هایش و با تمام خوشی هایش از دست ندهیم.

حسادت: در واقع حسادت عام است و تحت خودآگاه صورت می گیرد. حس ناخودآگاهی که می گوید در برابر او بازنده ام و در مرحله قبل آن با او رقابت کرده ام که احساس بازندگی دارم. من زمانی به دوستم حسادت می کنم که از او باخته ام و ناامید و ناکام هستم. دلیل بوجود آمدن این حس مهارهایی چون موفق نباش، نزدیک نباش و وجود نداشته باش است.

شخصی که دچار مهار نزدیک نباش است از طرفی با میل خودآگاه در پی ایجاد رابطه است و از طرف دیگر در کششی عمیق و بازدارنده در سطح ناخودآگاه بواسطه این مهار عقب کشیده می شود. بنابراین در تعارض بین خودآگاه و ناخودآگاه، هیجانات منفی را تجربه می کند و نهایتاً اگر خودشناسی نکند با بهانه تراشی از رابطه بیرون می آید.

مهار نزدیک نباش می تواند مهار ثانویه باشد و مهار اصلی مهم نباش، وجود نداشته باش، بچه نباش یا احساس نکن باشد. در حالت های رو به بالای مهار نزدیک نباش علائم را بصورت مستقیم تجربه می کنیم ولی در حالت رو به پایین با مکانیسم دفاعی سرکوب، انکار و واکنش وارونه "ایجاد رابطه، نزدیک شدن و دیگر هیچ" را انتخاب می کنیم. در این حالت فرد به فرد مقابل می چسبید و جایی برای فضاهای شخصی باقی نمی گذارد و با بیش مسئولیتی که در او ایجاد می کند باعث می شود او کنار بکشد و تنهایی نتیجه نهایی آن خواهد شد.

نظام ارزشی ارتباطی خاص تعیین می کند بالغ غیر آلوده من (عدم آمیختگی با والد و کودک) با چه کسی و با چه تفکری وارد رابطه شود. اما گاهی اوقات هوش عاطفی مطرح می شود. مهارهای مهم نباش، نزدیک نباش، متعلق نباش و بچه نباش هوش عاطفی را پایین می آورد و مانع ایجاد رابطه خوب می شود.


دانلود فایل صوتی


نظرات 10 + ارسال نظر
شیلر دانش فر دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 14:48

سلام آقای بابایی زاد امیدوارم خدا بهتون عمری پر از موفقست و سلامتی و شادی بده
از برنامه اردیبهشت ممنونم که انفاقی منو با شما آشنا کردو وقتی اسم تون رو تو گوگل سرچ کردم تمام فایلای صوتیتون رو دانلود کردم. چون حجم رم گوشیم زیاد نیست همه آهنگها و برنامه هارو حذف کردم که فقط حرفای شمارو گوش کنم. سه ماهه نامزد کردم برای خوشبختیمون دعا کنید. باتشکر شلیر دانش فر از پیرانشهر استان آذربایمان غربی

سلام شیلر جان. اینجا سایت رسمی دکتر بابایی زاد نیست. براتون آرزوی بهروزی و خوشبختی دارم.

من دوشنبه 22 دی 1393 ساعت 13:43

شما نمیدونید چقدر خیر دنیا آخرت پشت خودتون قرار دارید.
بیشتر از خود دکتر دعا پشت سرتون نباشه، کمتر نیست

ممنونم ازتون

بسی !

واقعاً ممنونم از شما. زیبایی صحبت های دکتر بیشتر از کار ما جای فعالیت دارد. هدف ما تقسیم وجد حاصل از این صحبت ها بوده و انرژی مثبت شما ما را در استمرار فعالیتمان یاری می کند.

زری دوشنبه 22 دی 1393 ساعت 02:00

وای ممنون همیشه از سایت شبکه چهار با هزار جور دنگ و فنگ دانلود میکردم الان خیلی راحت بود ممنون از اینکه زحمت میکشید

خواهش می کنم زری خانم، موفق باشید.

bijan سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 22:17

خدا خیر تون بده

ممنون ار دعای خوبتون

لیلا سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 01:20

هر قسمت از آرشیوو که گوش دادم میخواستم یه تشکر بنویسم و الان یدفه باهم تشکر میکنم،_مهار تنبل نباش نداریم؟_
کاش خود دکتر هم اینجا رو میدید که یهو از ایشونم تشکر کنم
خیلی عالیه این برنامه

خیلی ممنون،
مهار تنبل نباش که نداریم ولی تنبلی میتونه پشتش چند مهار رو داشته باشه.

a دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 21:06

سلام،

برای کامل و به روز بودن آرشیوتون واقعا ازتون سپاسگزارم.

موفق و سربلند باشید.

سلام. متشکر از شما دوست عزیز

بهاره دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 19:14

سلام خدا خیر تون بده

سلام. ممنون از دعای خوبتون

راضیه دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 18:00

دوست عزیز
از تلاشتون برای بازگذاری برنامه ممنونم
استقبال خوبی از برنامه میشه و دوستان خیلی لذت می برند.

نظر لطف شما برای ما تشویق بزرگیست

فائزه دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 16:49

سلام
خیلی عالی بود.
ممنون از اینکه فایل ها رو با حجم کم می گذارید.

سلام. خواهش می کنیم.

اکرم دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 15:05

وااااااااااااای
چقدر سریع!!!!!!
خیلی ممنون. همین جوری اومدم و اصلا فکر نمی کردم الان بذارید!!!

خواهش می کنم. معمولاً سعی می کنیم بلافاصله پس از اتمام برنامه فایل رو بذاریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد