دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir
دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir

برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد- 93/08/26

موضوع:شخصیت و برداشت ما از واقعیت: پیش نویس زندگی - قسمت شانزدهم 

    

غلبه به مهار بزرگ نباش:

نمی توان انتظار داشت فردی که دچار مهار بزرگ نباش است، مسئولیت بزرگ بپذیرد چون در پی پذیرفتن مسئولیت فرو خواهد ریخت. برای غلبه به این مهار، می بایست خود فرد برای تغییر اعلام آمادگی کند، هدف گذاری کند و برای رسیدن به هدف مسئولیت بپذیرد و ببیند که می تواند متناسب با سن خود عمل کند و فعالیت هایی را برای خود انتخاب کند و بطور مستقل تصمیم گیری کند و آنها را انجام دهد. (مثال: پسری که هیچ کاری جز پای کامپیوتر نشستن انجام نمی دهد و دلیل تراشی می کند تا خودش را در وضعیت کودک نابالغ رها شده از هرگونه مسئولیت نگه دارد.)

مهار بزرگ نباش ممکن است اعتراضی به نوع والد باشد و مهار وجود نداشته باش، مهار اصلی او باشد. به این معنا که عدم مسئولیت پذیری و سایر نشانه های مهار بزرگ نباش، تنها نشانه های ثانویه هستند. (مثال: فرد با مکانیزم والد گریزی و والد ستیزی با خود می گوید شما والدین بودین که باعث شدید من افسرده باشم پس من کاری نمی کنم تا بفهمید چقدر زجر کشیده ام، پس مسئولید که عذاب بکشید چون من رو در فضایی بوجود آوردید که جز اضطراب، درد، ناراحتی، خشم، ترس و بیچارگی چیزی نصیب من نشده است.)

در اکثر مواقع آن چیزی که به عنوان کمک به فرد انجام می شود، منطقی سازی موضوع است و این خودش ضربه بزرگی برای محکم کردن ساز و کارهای دفاعی فرد برای ماندن در وضعیت نامطلوب و حرکت نکردن است. (ساز و کار دفاعی یعنی از مکانیزم دفاعی ناخودآگاه خود استفاده کنم و دلیل اصلی را نبینم و با سرکوب، انکار، واکنش وارونه، توجیه و دلیل تراشی خودم را در وضعیت نامطلوب ولی امن و قابل پیش بینی نگه دارم.) برای غلبه به این مهار باید به سطح ناخودآگاه و لایه هیجانی موضوع و سطح کودک او رفت. باید نسبت به دوران کودکی بینش پیدا کرد و سپس برای حرکت به سمت تغییر باید بفهمد چه چیزی از نظر هیجانی مانع او برای رسیدن به موفقیت است.

فرد دچار مهار بزرگ نباش دوست دارد کس دیگری بجای او تصمیم بگیرد. دیکته کردن و تصمیم گرفتن بجای او خیانت به آن فرد است چون او را در جایگاه کودکی که نمی داند نگه می دارد و مهار بزرگ نباش را در او تقویت می کند. برای کمک به او باید مسئولیت پذیری در او را تقویت و اتکا را کم کرد.  

 

مهار موفق نباش:  Don't Succeed

    

 اینکه ما خود را موفق نمی بینیم با می بینیم بستگی دارد به اینکه با چه پدر و مادری بزرگ شده ایم؟ آیا همه کارهای ما از نظر آنها دارای ایراد است؟ مدام ناکامل هستیم و باعث سرشکستگی هستیم؟ این اجازه یا مهار زیر یک ماهگی به نوزاد داده می شود. کودک در ماه اولیه تفاوت خود را با دنیا می فهمد و در می یابد که من وجود دارم و از دنیا جدا هستم. در مرحله یک تا شش ماهگی ما با مادر موجودی واحد هستیم بنام مابودنی(usness). نوزاد با مادر هم زیستی بهنجار دارد و نیازهای خود را با گریه به مادر اعلام می کند و اگر مادر نیازهای او را بی واسطه، با مهر و آرامش و بدون اضطراب برآورده کند، اولین تجربه نوع انسان از من می توانم در سطح ناخودآگاه و هیجانی در ذهن نوزاد شکل می گیرد. 

 

 

 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
فرشته پنج‌شنبه 16 بهمن 1393 ساعت 04:13

با سلام و آرزوی خوشبختی برای شما زوج فوق العاده

من به خاطر داشتن بچه کوچولوم نمیتونم برنامه رو همون ساعت ببینم... ممنون از کار بسیار بسیار با ارزشی که انجام میدهید. یک دنیا تشکر

سلام و عرض احترام. بسیار ممنونیم از شما

فرانی دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت 14:49

بسیار ممنونم از کار زیباتون
از فایل های صوتی و خلاصه برنامه بسیار ممنونم

متشکریم. ممنون از نظر لطفتون

سمیه دوشنبه 3 آذر 1393 ساعت 18:45

ممنون...کار فوق العاده ایی می کنید...ساعت پخش برنامه جوریه که من نمیتونم ببینم و این فایل ها خیلی بهم کمک میکنه

خواهش می کنیم. پیروز باشید

سارا جمعه 30 آبان 1393 ساعت 18:35

سلام
مرررررررررسی بخاطر فایل های صوتی کار خیلی خییییییلی قشنگی کردید♥ امیدوارم تداوم داشته باشه
وبلاگتون بسیار زیباست

از لطفتون متشکریم

والد چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 18:50

کارتون عالیه
1دنیا سپاس

متشکریم...

اکرم چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 10:25

واقعا ممنونم.
شاد و موفق باشید.

پاینده باشید

زهرا چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 00:44

با سلام
متشکرم، این برنامه خیلی برام مهم بود ولی متاسفانه به دلیل شرایط کاریم برنامه رو از دست میدادم
بی نهایت از شما تشکر می کنم چون علاوه بر فایل صوتی خلاصه برنامه رو هم در اختیار ما قرار می دهید
ارزو میکنم که با کمک خداوند به همه ی ارزوهاتون برسید

متشکریم. بسیار خرسندیم که تونستیم رضایت شما را جلب کنیم

عباس سه‌شنبه 27 آبان 1393 ساعت 21:03

ممنون از وبلاگ مفیدتون من اون قسمت هایی که موفق نمیشم ببینم از وبلاگ شما فایل صوتیش:قلب رو دانلود میکنم. پیروز باشید

متشکریم. سلامت باشید

f سه‌شنبه 27 آبان 1393 ساعت 13:36

کارتون واقعا فوق العاده ست . براتون بهترین ها رو آرزو می کنم

متشکریم. پایدار باشید

زهرا سه‌شنبه 27 آبان 1393 ساعت 12:44

سلام دوست عزیز
ازشما ممنونم
اینکه با گراف مطالب دکتر بابائی زاد رو خلاصه میکنید بسیار در مرور مطالب کمک کننده است
ممنون از کار با ارزشی که انجام میدید
وبلاگ خوبی هستش من لینک اون رو چندین بار به دوستانم دادم

ممنون از لطف سرشارتون. امیدواریم همیشه مورد تایید دوستان باشیم

homa دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 21:52

سپاس و تشکر از تلاش ارزشمندتون در نوشتن یک خلاصه فصیح و بلیغ از برنامه آقای دکتر.

ممنون. نگاه مثبت شما برای ما، یک مشوق عالیست

فهیمه دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 20:56

از سرعت عملتون واقعا ممنونم.

متشکر از نوازش مثبتتون

سعیده دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 19:28

تشکر می کنم از وبلاگ خوبتون و خلاصه های مفیدتون.من عادت کردم بعد از برنامه خلاصه های شما رو بخونم.خیلی به درک بهتر صحبت های دکتر کمک می کنه

خواهش می کنم و ممنون از حسن نگاهتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد