دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir
دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

دانلود رایگان برنامه های دکتر علی بابایی زاد

خلاصه، دانلود رایگان و ارسال پستی مجموعه برنامه های دکتر علی بابایی زاد psychoseries.ir

برنامه اردیبهشت-دکتر علی بابایی زاد- 93/08/05

موضوع:شخصیت و برداشت ما از واقعیت: پیش نویس زندگی - قسمت چهاردهم


خلاصه برنامه اردیبهشت - دکتر علی بابایی زاد -  93/08/05

قرارداد درمانی مهار بچه نباش:
فردی با مهار بچه نباش می تواند با استفاده از علائم متوجه وجود مهار در خود شده و پس از سبب شناسی و آشنایی با چگونگی پیدایش مهار در جهت ایجاد تغییر و تبدیل مهار به اجازه در خود تلاش کند.
شخصی با مهار بچه نباش شخصی است که شادی، لذت بردن، ارتباط با دیگران، خود جوش، خود انگیخته بودن و پذیرش نامشروط خود در او بسیار محدود شده است.
برای درمان باید در درون خود جستجو کرد و دید چرا کودک درون آنقدر که باید، خود را نشان نمی دهد. یا به بیان دیگر چه عواملی باعث می شود فرد احساسات و هیجاناتش را بیان نکند، از زندگی لذت نبرد یا در عین توانایی مدام خود را محدود کند.
در ابتدا باید در ذهن تعریف شادی، لذت و ارتباط را جستجو و مشخص کرد. برای مثال برای فردی ممکن است شادی مساوی با سطحی بودن، لذت مساوی با احساس گناه و ارتباط با دیگران مساوی با طرد شدگی باشد.
این تعاریف غلط، همان پیام های والدی هستند که فرد با تجارب حسی و بعدها کلامی توسط والدین یا جانشین روانی آن ها، با مغز هیجانی خود نتیجه گیری و ثبت کرده و در بزرگسالی مغز به صورت تحت خودآگاه آن را به دقت اجرا می کند.
پس از یافتن تعاریف(پیام های والد) می بایست آن ها را با بالغ خود مورد بررسی قرار داد و  آن پیام هایی که معیوب و غلط می باشند را با پیام های جدیدی که در بردارنده بهترین پاسخ به واقعیت اکنون و اینجا می باشد، جایگزین نمود.
همچنین باید اجازه هایی به کودک درون داده شود. اجازه هایی که در آن شادی و لذت به صورت خودانگیخته باشد. برای مثال فرد اجازه "یک نصف روز زنده باد خودم" را به خود بدهد. به خود اجازه بدهد آن رنگی را بپوشد که دوست دارد، احساسات خود را ابراز کند، خود را بیان کند و اجازه رها تر بودن را برای خود صادر کند.
تمامی این اقدامات بهتر است در قالب یک قرارداد SMART صورت گیرد. قرارداد SMART قراردادی است ویژه من، قابل انجام، منطقی، می توانم مقدار انجام آن در یک روز  اندازه بگیرم و دارای محدوده زمانی می باشد.
چنانچه فرد سال ها به کودک درون خود رسیدگی نکرده باشد و پس از آگاهی از آن با احساس اجحافی که به خاطر از دست دادن زمان و لذت نبردن پیدا کند، یکباره سعی در جبران آن با رسیدگی افراطی به کودک درون خود بکند و زندگی کودکانه و خودخواهانه را در پیش گیرد، این رفتار واکنش وارونه نام دارد، مکانیسم دفاعی محسوب می شود و هیچ کمکی به حل اساسی مشکل و درمان نخواهد کرد.
مهار چهارم، بزرگ نباش:
فردی با مهار بزرگ نباش در لایه عمیقی از کودک خود می خواهد که کودک و نابالغ باقی بماند. توانایی پذیرش مسئولیت را ندارد. در حالی که از نظر سنی بزرگ شده و می بایست همانند فردی بالغ عمل کند، رفتاری کودکانه دارد و نیازمند مورد مراقبت قرار گرفتن می باشد.
وقتی از بزرگ بودن صحبت می شود یعنی فرد می تواند مسئولیت بپذیرد، از دیگران حمایت کند، بلوغ و پختگی داشته باشد و فردی قابل اتکا باشد، بر سر قول و تعهدات خود باقی بماند. از اینکه دیگران به او نیاز دارند کلافه نمی شود و می تواند حضوری مسئولانه در موقعیت های مختلف داشته باشد.
عوامل بوجود آورنده مهار بزرگ نباش:

  • پدر و مادر مضطرب: پدر و مادری با اضطراب بالا مدام نگران فرزند خود می باشند و با بیش حمایتگری های خود سعی در مراقبت افراطی از او می نمایند و او را از خطرهای احتمالی دور نگه می دارند و کلیه امور شخصی و جزئی او را در دست می گیرند. این پدر و مادر به فرزند خود اجازه طی کردن دوره فردیت یابی را نداده اند و او را همواره به خود وابسته و محدود نگه داشته اند.
  • پدر و مادر کمال طلب: فرد کمال طلب مدام دنبال گوشه های لبپر می باشد. مدام نگران است که همه چیز خوب و بی نقص انجام نشود. این چنین پدر و مادری نمی توانند به فرزندشان اجازه تفویض اختیار بدهند و همه امور حتی امور شخصی او را برای اینکه بدون نقص انجام شود، خودشان انجام می دهند و در کودک خود مهار بزرگ نباش را ایجاد می کنند.

دانلود فایل صوتی


نظرات 12 + ارسال نظر
عباس بهزادی مقدم یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 21:48 http://WWW.Behghadam.com

واقعا از سخاوتمندیتان متشکرم

خواهش می کنیم استاد

فرانک دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 16:47

با سلام و آرزوی بهروزی
من به تازگی تصادفا منزل بودم و خوشبختانه موفق به تماشای این برنامه فوق العاده با ارزش شدم بسیار تشکر میکنم از همه دوستان خوبی که سهمی دراین برنامه دارند خصوصا آقای دکتر که دوست دارم مطلع بشن به لطف ایشان متوجه شدم هنجار موفق نباش دارم که از این بابت بسیار ممنون هستم چون متوجه شدم مشکل کجاست و همیشه دعاگو خواهم بود. می خواستم از آقای دکتر خواهش کنم ترتیب خواندن کتابهایی را که معرفی کردند را هم اعلام بفرمایند در همان سایت. من با کتاب شفای کودک درون شروع کردم ولی نمیدانم درست است یاخیر
بی نهایت از شما هم سپاسگزارم چون ساعت برنامه زمانی است که افراد شاغل نمی توانند دنبال کنند ولی به لطف شما مشکلی وجود ندارد.
پایدار باشید

یه معلم ساده یکشنبه 25 آبان 1393 ساعت 09:44

مننون و متشکر از زحمتی که کشیده اید بدون هیچ انتظاری از دیگران .اجرکم عند الله

خواهش می کنم، موفق باشید.

همکار روان شناس شنبه 17 آبان 1393 ساعت 01:49

سلام دوستان
خدا قوت، صمیمانه از زحمات و سخاوتمندی شما برای در اختیار قرار دادن برنامه ها سپاسگزارم ، قطعا انرژی مثبت اون شامل حال شما خواهد شد. سپاس و درود فراوان بر شما.

سلام
از لطف شما سپاس گزارم و خوشحالم که وبلاگ مورد استفاده و توجه شما قرار گرفته. این زیبایی کلام دکتر بابایی زاد است که من را به وجد می آورد و با اشتراک آن دوست دارم سایر دوستان نیز با شنیدن آن لذت ببرند.
با آرزوی شادی و موفقیت روز افزون برای شما

امیر پنج‌شنبه 15 آبان 1393 ساعت 11:00

بابت زحمتی که به خاطر ضبط این برنامه میکشید تشکر میکنم
إن شاء الله موفق و پیروز باشید

از شما ممنونم.
با آرزوی شادی و موفقیت برای شما.

شادی دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 17:08

خیلی ممنون واقعا زحمت کشیدین

سپاس گزارم

زهرا یکشنبه 11 آبان 1393 ساعت 22:34

واقعا به خاطر این رکوردها ممنونم خیلی لطف میکنید.

خواهش می کنم.
موفق باشید.

اکرم سه‌شنبه 6 آبان 1393 ساعت 13:08

خیلی ممنونم ازتون.
موفق و شاد باشید.

متشکرم، شما هم شاد و موفق باشید.

باران سه‌شنبه 6 آبان 1393 ساعت 10:07

ممنونم بابت وبلاگ مفید و ارزشمندتون
فقط یک سوال داشتم روز برنامه ی دکتر در برنامه تغییر کرده ؟ چون یادمه قبلا یکشنبه ها می اومدن و من چند وقنی بخه خاطر کلاسهای روز یکشنبه ی خودم برنامه رو ندیدم.

با تشکر از شما به خاطر نظر لطفی که دارید، بله، برنامه از این به بعد دوشنبه ها ساعت 13 پخش می شود.

عباس سه‌شنبه 6 آبان 1393 ساعت 08:01

از شما سپاسگذارم به خاطر این کار ارزشمندتون .همیشه موفق باشید

من هم از شما دوست عزیز ممنونم.

بهمن دوشنبه 5 آبان 1393 ساعت 19:15

همیشه از شما سپاسگزارم!

تشکر می کنم.
موفق باشید.

حمیدرضا دوشنبه 5 آبان 1393 ساعت 14:34

سلام
خدا خیر دنیاو اخرت به شما بده که بدون چشمداشت این فایل ها رو در اختیار همه قرار میدین

حقیقتا متشکرم ازتون

سلام
خواهش می کنم، نظر لطف شماست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد